Hanya Dia.. membuat hati merasa tenang

assalamualaikum..
hai.. mood tak berapa nak bagus sangat hari ne..
kepala rasa sangat terbeban dengan masalah yang tidak henti-henti
adakah kerana aku selalu memikirkannya..
masalah tidak akan menjadi beban dekat aku kalau aku rasa tak selesa dengannya..


DOA!
ya hanya berdoa kepadanya membuatkan hati menjadi tenang..
hati terasa lapang.. sekurang-kurangnya masalah telah aku luahkan hanya padanya..
semua yang terjadi dan berlaku atasku..
hanya DIA sahaja yang ketahui..
jadi pada siapa lagi aku hendah luahkan..
pada siapa lagi hendak aku meminta pertolongan..
hanya pada-NYA.. cuma DIA..
yang SATU.. TIADA duanya..
ALLAH s.w.t..


tidak cukup dengan itu..
aku tenangkan hati ini dengan membaca kalimahnya yang agung..
hati merasa bercahaya.. titisan air mata mengalir..
menaggisiNYA.. dugaan yang diturunkan..
membuatkan aku dekat padaNYA..
membuatkan aku sedar betapa besar kekuasaaNYA..

aku berdoa.. hati ini tidak pernah lagi jauh dariNYA..
kerana.. hanya padaNYA.. membuatkan hati sentiasa tenang..

No comments: