Diet tak jadi

assalamualaikum..

wah kenyangnya perut makan juadah berbuka puasa.. tak larat nak bangun, maghrib tak lama lagi nak habis.. ya allah kenapalah aku bole terlebih makan.. disebabkan juadah berbuka ynag sangat menyelerakan, saya dah lupa yang saya tenggah berdiet.. adui.. tak dapat nak kawal nafsu makan.. muat kah nanti baju raya..

oke! saya rasa disebabkan saya terlampau kawal diet, tak nak makan nasi menyebabkan nafsu makan sya membuak2.. dah la seharian tak makan, bila buka puasa minum jer.. sangat-sangat lah tak pandai susun jadual diet..

disebabkan diet yang tidak teratur, akhir bulan ramadhan ne saya dah tak dapat kawal nafsu.. sya makan dalam bilangan yang sangat banyak.. tinggal beberapa hari lagi nak beraya.. konfem nampak gemuk.. tambah g juadah hari raya yang sangat banyak, sapa tak nak makan kan.. setahun sekali dapat merasai juadah tersebut.. tak makan konfem rugi.. kena tunggu tahun depan la jawapnya..

disebabkan itu.. saya telah bercadang untuk memulakan diet yang seimbang apabila berakhirnya bulan ramadhan.. yey!

No comments: