menu sahur aku yang buat.. sekali je

assalamualaikum..


hahaha.. nak gelak bangga dulu.. ops.. tak leh riak sangat.. ok hehe, gelak malu sikit..

hari ne saya di dera untuk menyediakan menu sahur..

mama: sahur nak makan pa?

me: apa ja ma..

mama: kamu lagi masak, ada isi ayam kat aisbox tu..

me: masak sweetsour ka?

mama: yela.. ko pndi masak tu kan..

me: alamak..




saya malas nak bangun subuh2 tuk masak sweetsour tu, so saya paksa ponteng terawih tuk masak, nak sediakan sweetsour ne bukan senang, nak kena goreng2 g.. nama pun tuk satu family.. kena masak banyak la..



nak resipi.. mudah je.. tuk orang bujang yang malas nak ke dapur tu bole la try.. macam saya.

ok..



penyediaan isi ayam:


ayam potong dadu, celup dengan telur, celup lg dengan tepung jagung and goreng..

haha.. simple kn.. tuk goreng ja..


sosnya:


saya tak pandi bg anggaran.. ne terpulang banyak mana isi ayam korang.

ok..

sediakan:


bawang mera n putih cincang

sos cili and tomato

sedikit air utk kuah

air rendaman tepung jagung (tuk pekatkan kuah)

garam

gula



korang campak je suma tu..

tuk tambahan:

bole masukkan nenas,tomato,lada benggala mera n hijau tuk hiasan n penambah rasa..


done!


sangat simple, rasanya pun sangat simple.. tak la dapat lawan yang kat restoren.. tuk sendiri di rumah ok ler..


p/s: sebarang kesilapan amat di kesali.. ne menu orang tak reti masak.. hee




No comments: