Hindustan marii

sape tak minat tengok hindustan?? huh! konfem korang suma mnt tgk kan.. p biasa lelaki yang akn cakap dorg tak minat tgk hindustan.. biasalah cerita yang menggeluarkan air mata.. mn lelaki mau tgk.. xmacho la kan.. hehe

ok semalam tengah aku dengar mp3 kat bilik.. mama aku pngil aku dengan semangat sekali.. kejut la gak kn kenpa panggil aku macam 2.. terus mama aku ckp " nak cerita hindustan paling best main" waa.. semangat aku lari p tengok cerita pa la 2.. sekali tengok tajuk cerita 2 "MANN" hehe..

Punya semangat aku tengok cerita hindustan 2.. yala cerita lama kn.. dh bertahun-tahun aku xtengok cerita 2.. dah la cerita 2 sangat sedih.. dalam kepala terus remain balik jalan cerita 2.. aku ingat balik masa pertama kali aku tengok cerita 2.. air mata mengalir bukan main laju lagi.. memang menghayati abis la..

ne pulak antara lagu yang best.. dari sini dorang mula jatuh cinta

mula dari pertemuan priya gn nenek dev ne adalah part yang paling sedih.. dalam cerita ne dev lelaki buaya darat.. palyboy g2.. hehe.. sejak jumpa gan priya ne dev mula jumpa wanita yang betul2 sudah mencuri hatinya..dev mula berubah demi membuktikan cintanya kepada priya dengan tidak mnjadi playboy dan tidak lagi hidup dengan bantuan kewangan dari teman wanitanya dahulu..

Hehe.. pada hari terakhir mereka dalam kapal layar mereka telah berjanji akan bertemu dalam tempoh 6 bulan iaitu berkahwin.. dan pada suatu ketika dimana teman wanita dev yang sangat mencintainya membawanya kawin then menghadiakan dev sebuah istana tempat mereka tinggal.. cinta yang mendalam terhadap priya membuatkan dev menolak semua hadia tersebut serta tidak mau berkahwin melainkan dengan priya.. pengorbanan besar dev ne buat hati aku lagi tersentuh huhu..

dev mula mencari wang sendiri dengan berkerja sebagai tukang cat dan melukis.. tempoh 6 bulan pun tiba.. kebahgian dev gan priya mula membara.. tetapi dalam perjalanan untuk bertemu, priya di timpa kemalangan dan menyebabkan kedua belah kakinya terpaksa di potong.. dev yang tidak tahu apa yang terjadi terhadap priya tetap menunggu di tempat yang dijanjikan sehingga waktu pagi..

priya yang tidak dapat menerima apa yang terjadi terhadap dirinya tidak membenarkan sesiapa pun memberitahu dev tentang dirinya sehingga la suatu hari dev berjumpa priya dan semuanya terbongkar.. dev yang sangat mencintai priya sangup menerima priya dengan keadaanya yang cacat.. dan dorang pun berkahwin..

huhu.. happy ending.. tapi mau tau air mata mengalir deras.. bangun ja pagi tadi bengkak mata.. lama dah xtengok cerita 2.. mmg stok air mata banyak.. ada yang cakap cerita 2 tak best.. p terpulang terhadap individu masing-masing nak menilai kan.. so sapa yang dah lama xtengok 2 jemput-jemput la tengok balik.. best gila..

No comments: