Berat 59kg ? What?


berat aku dah naik!!
tadi petang aku p klinik
temankan mak aku bawa anak yang dia jaga tu
tet! tet!
aku nampak timbang berat
rasa nak tahu pula berat badan ne kan
dah setahun lebih aku tak timbang berat

kali terakhir aku timbang
berat aku dalm 52-54 la gtu
then..
berat aku dah 59KG!!
tekanan tau..
aku betul-betul tak sangka berat aku 59..
memang kebelakangan ne aku kuat makan
nampak gak badan tu dah makin berisi..
tapi tak sangka berat dah nak masuk 60
cuma tinggal 1kg la nak tambah..

huh!
sapa nak tambah
tu dah berat mak aku
tengok berat anak dah nak sama gn mamanya..
kalau mak aku tahu
dah sah-sah kena ketawakan..

walaupun dalam masalah
dalam dilema
bukannya aku kurang makan
tapi sebaliknya..
aku tak tahu nak cakap pa sekarang ne..
makin lama aku makin tekanan..
apa pun aku akan cuba kurangkan berat badan
sambil kecilkan badan..

yes! selamat berjaya to me!




No comments: