Dah dapat keja.. Tapi..

assalamualaikum..
harap pagi-pagi ne kita ceria je selalu kan
oke! kemarin aku pegi temuduga
keje biasa-biasa je, jadi kerani
dah setahun lebih aku tanam anggur
so rase nak jadi penjual la pulak kan
tak kan nak jadi tukang kebun anggur je seumur hidup
so.. mase sampi kat tempat tu
aku tak rase pun aku akn dapat keje tu
dah la swasta, bos lak cine
aku ne asal dengar je bos tu cine aku takut sangat
cine ne kuat marah tau
dah tu suke sangat membebel
dah tu kalau marah cakap cine
kite ne yang tak fahan angguk angguk geleng geleng je la..
top top aku dapat lak keje tu direcly..
huhu.. nak kate suke tu ade lah jugak
(mcm nak tak nak terima pulak kan)
oke. tempat aku keje ne biasa-biasa je
kalau prmpn lain memang tak nak keje kat sana
tak de standrt la konon..
tak kesa la keje apa, yang penting rezeki halal..
bila dah dapat tu ada lak masalah..
aku tak ade kenderaan nak pi keje tu..
bengong sangat sangat..
dalam hati dapat rasa yang aku terpaksa tolak..
adui.. sekian lama aku mencari
tapi aku terpaksa tolak pula..
dah memang bukan rezki aku kat sana kot..
apa pun..
aku akan sentiasa berdoa allah memberikan aku rezeki yang lebih baik..
AMIN!


No comments: