Mana perginya music box ?

assalamualaikum.. selamat pagi semua.. dah lama tak update blog.. rindu sangat-sangat..

buka saja blog, diri rasa lain semacam.. macam ada yang tak kena ja kat blog saya ne.. kenapa dengan blog ne.. apa yang kurangnya.. apa yang terlebih.. rasa macam buka blog orang lain pula.. kalau korang sedar saya dah tak pasang lagu kat blog ne.. lama tak buka blog sampai lupa yang saya dah delet music kat blog ne..

kenapa? ada orang komen lagu tak boleh stop ker?

hee.. sebenarnya saya sendiri yang nak buang music box tu.. saya sendiri sedar kenapa sesetenggah blogger tidak suka pasang lagu kat blog sendiri.. and paling tak suka buka blog orang lain yang pasang music box.. nak tahu kenapa.. meh kita citer ..

ok.. bagi blogger tegar.. siang malam rutin harian dorang mesti update blog.. baca entry blog lain.. cari info.. baca info terkini.. so dalam satu masa myb akan buka lebih dari lima tab kan.kan.. bayangkan lah dalam kesemua tab tu mungkin 4 dari tab tersebut pasang music box.. takkah membenggitkan telinga tu, tambah lagi kalau kita buka waktu malam.. kalau blog tersebut pasang lagu yang sama tak pe la.. ne kalau satu lagu orang putih,melayu,hindustan,cina,korea.. serabut kepala otak baca entry korang..

creadit bagi blogger yang bg info kalau tak nak dengar boleh stop.. ne kalau music box tak ada stop macam mana.. kita nak boca entry korang pun tak jadi nak baca.. last2 cancel nak jadi follower.. takkah rugi tu.. mula-mula saya pasang lagu tu memang best la.. sambil buka blog sambil dengar lagu. tapi lama-lama dah jadi bosan.. asyik dengar lagu yang sama.. and jadi masalah bila kejap-kejap nak p dashboard, kejap nak buka blog.. lagu tu pulak lebih 10 kali berulang.. start sana saya dah mula sedar..

sini saya nak cakap sikit.. tak salah nak pasang music box kat blog.. tapi kalau boleh biarlah music box tu ada butang stop.. so bila blogger lain buka blog kita and tak nak dengar lagu tu. sekurang-kurangnya blogger boleh stop lagu.. kalau kita nak sangat dengar lagu.. kita pasang je lagu kat laptop. nak ulang berpuluh-puluh kali lagu tu pun tak pe.. nak pasang kuat mana pun tak pe.. yang penting kita tak menganggu ketenteraman orang lain..

p/s : jangan ada yang terasa hati oke!..




No comments: