Tua Sangat Kah Aku?!

assalamualaikum..
hari ne penat sangat tolong orang kawin..
mata sangat-sangat la mengantuk..
tapi nak juga update blog..

sampai ja pat rmh orang kawin
terus tolong lap piring n cawan
nama pun jiran
takkan tak nak tolong kan..

masa ngah siuk-siuk bt keje
ada stu mak cik ne cite-cite gan akak aku
dia tnya la ank sape..
brapa orang adk bradk
masa di tnya sal adik brdik tu
akak aku tunjuk la aku..
dia nak bg tau macik tu yg aku ne adik dia..

nak tau ape yang macik tu ckp..


mck: dia anak no dua.. tp mcm dia pula ank prtma..

akak aku: sya xtau la mcik ne org kbrapa ckp mcm tu..

aku: senyum (dalam hati kecewa)

oke!
kalau tengok-tengok
aku memang nmpk mcm ank pertama..
mgkn aku besar sikit..
muka tembam..
rupa paras juga nmpak tua sikit..
cisss! tua sori sikit..
think positiv..
bukan tua tapi matang..
aku tak cantik..
aku tak comel..
jd orang macam aku
selalu kena angap ank yg lbh tua
betul kan?

aku tak kesah apa orang cakap sal aku..
aku adalah aku..
ko menghina aku
sama juga ko menghina penciptaNya..


p/s: jadi la diri sendiri.. think positive..



Graphics

No comments: